Zaufanie
Zbudowanie zaufania wymaga najczęściej pewnej ilości czasu, kiedy zarówno klient jak i Coach upewniają się, że mogą na siebie nawzajem liczyć. Znaczącym wkładem w budowanie zaufania po stronie Coacha jest dotrzymywanie zobowiązań czy punktualność. Relację opartą na zaufaniu buduje się już od pierwszych chwil wstępnego spotkania z klientem.
W relacji z coachem klient powinien czuć zaufanie dotyczące poufności, przewidywalności i profesjonalizmu, a także wiary coacha w jego możliwości. Zaufanie tworzy doskonały klimat do rozwoju. Brak zaufania zamyka klienta i coacha i uniemożliwia prowadzenie efektywnych sesji coachingowych.
Coachee ma czuć, że coach stoi po jego stronie, ale dla coacha ważne jest to, aby nie przekraczać pewnych granic, które mogą wynikać z kodeksu etycznego, zobowiązań względem Sponsora i wchodzenia w rolę ratownika [patrz Trójkąt dramatyczny ]