Zasoby wewnętrzne
Jest to wszystko co klient w czasie Coachingu może wykorzystać do realizacji celu lub dokonania zmiany. Najczęściej w coachingu odwołuje się do zasobów wewnętrznych (a nie do zewnętrznych). Są to na przykład : dostępna wiedza, możliwe do wykorz Stania Umiejętności, sprawdzone Strategie działania, kluczowe Wartości czy też wspierające Przekonania samego Coachee . Kluczowe jest to, aby klient mógł mieć nieograniczony dostęp do swoich zasobów. A to jest możliwe tylko w przypadku zasobów wewnętrznych.
W coachingu przyjmuje się założenie, że każdy Coachee ma dostęp do niemalże wszystkich własnych zasobów wewnętrznych. Kwestią jest tylko znaleźnie ścieżki dostępu czyli sposobów dotarcia do nich. Jeżeli na przykład klient w przeszłości zachowywał się w sposób stanowczy, a teraz potrzebuje takiego sposobu Zachowania (zasobu), to jest możliwy powrót do tego sposobu postępowania. Nie dzieje się tak oczywiście w 100% przypadków, ale przy odpowiednim poprowadzeniu jest to możliwe i często wykorzystywane w procesie coachingu.
Bywa tak, że klient może mieć dostęp do danego zasobu, ale w zbyt małym natężeniu (np. pewność siebie), wtedy rolą coacha jest takie pokierowanie procesem, żeby klient mógł wzmocnić ten sposób działania do poziomu pożądanego podczas realizacji celów procesowych.