Ton głosu
Zgodnie z wynikami badań Alberta Mehrabina, który od lat 60- tych zajmował się regułami obowiązujących w komunikacji międzyludzkiej każdy komunikat składa się z trzech warstw:
- treść wypowiedzi 7%
- ton głosu 38%
- komunikacji niewerbalnej 55%
Badania, których główne wyniki w skrócie zostały zaprezentowane powyżej dotyczą najczęściej komunikowania emocji i postaw. Z tego powodu są niezwykle użyteczne w rozmowie Coachingowej. Natomiast ich użyteczność w komunikacji szeroko rozumianej bywa często kwestionowana.
Coach w trakcie spotkania z klientem zwraca uwagę na Spójność komunikatów, w tym na zmiany w tonie głosu Coachee . Jest to ważna informacja wskazująca na zgodność tonu głosu z wypowiadanymi treściami lub jej brak. Z poziomu kierowania procesem może to być istotna wskazówka pomagająca w zadawaniu kolejnych pytań lub wykorz Stania adekwatnych narzędzi komunikacyjnych, takich jak na przykład Feedback lub Artykulacja.