skip to Main Content

Strategie

Bardzo często Celem klienta w procesie Coachingu jest zmiana działania na skuteczniejsze, niezależnie czy dotyczy to Biznes coachingu czyli wyników związanych efektywnością w zawodową, czy też Life coachingu, czyli życia prywatnego. Działania opierają się na pewnych wyuczonych wzorcach, często nieświadomych. Owe wzorce, czyli pewien schemat postępowania nazywamy strategią.

Strategie, to nasze wewnętrzne schematy postępowania, które często stosujemy zupełnie nieświadomie. Właściwie, prawie każde działanie o pewnym stopniu złożoności opiera się na wyuczonych strategiach. Istnieją strategie podejmowania decyzji, czytania, pisania, rozwiązywania konfliktów itp. Często mówi się o strategii na życie czy też strategii na sukces. Kłopot pojawia się w sytuacji kiedy Coachee nie jest zadowolony z efektów swoich działań, czyli ze stosowanych strategii. W takiej sytuacji Coach może udzielić wsparcia w celu zmiany Nawykowej strategii działania. Niezwykle ważne jest, zidentyfikowanie motywacji klienta do zmiany, ponieważ jeżeli strategia działa w sposób nieświadomy, to potrzeba wiele determinacji do zmiany. Pierwszym krokiem najczęściej jest zidentyfikowanie dotychczasowej strategii. Najłatwiej jest robić to na konkretnym przykładzie, osadzonym w konkretnym kontekście. Uogólnianie zazwyczaj jest mniej skutecznie z powodu możliwych kłopotów ze znalezieniem konkretnych kroków danej strategii. Zawsze można sprawdzić strategię wyłonioną na jednym przykładzie w innych sytuacjach, kiedy klient w przeszłości uzyskał ten sam rezultat. Kolejnym krokiem jest określenie Stanu docelowego, czyli modyfikacja pewnych elementów danej strategii, tak, aby jej zastosowanie dawało inny, pożądany rezultat. Warto zawsze dać możliwość utrwalenia nowej strategii poprzez odpowiednie Zadania rozwojowe, które Coachee wykona pomiędzy sesjami.

Newsletter

Kontakt

Tel: 881 63 00 63

Email:redakcja@encyklopediacoachingu.pl

Back To Top