Niespójność
Może być definiowana na wielu poziomach. Najczęściej jednak chodzi o brak spójności komunikacyjnej, czyli brak zgodności pomiędzy kanałem werbalny i pozawerbalnym komunikatu (czyli treścią wypowiedzi a towarzyszącą mu mową ciała). Jeżeli taka rozbieżność występuje u Coachee to może być to ważna informacja zarówno dla niego samego jak i coacha. Sam klient może nie mieć świadomości tego, w jaki sposób się wypowiada.
W takiej sytuacji Coach pełni raczej funkcję lustra i przekazuje Coachee informację, jaką zaobserwował unikając wszelkich interpretacji. Ta informacja może być zakończona pytaniem. To klient interpretuje i nadaje znaczenie otrzymanej informacji.
Brak spójności może świadczyć o braku zgody, o silnych wewnętrznych emocjach lub o specyficznym nastawieniu do tego o czym klient mówił.
Inne przykładowe poziomy braku spójności mogą występować pomiędzy:
Zachowaniem z tożsamością
Zachowaniem a Umiejętnościami
Zachowaniem a Wartościami deklarowanym
Na poziomie samych wartości
Na poziomie celów