Kodeks Etyczny Coacha Izby Coachingu
Kodeks został przyjęty przez Walne Zebranie członków Izby i opublikowany w październiku 2010 roku.
- Zawsze pamiętaj o tym, co jest Celem twojej pracy z Klientem, trzymaj się granic tego, na co się z nim umówiłeś.
- Twoim sukcesem jest sukces Klienta. Trzymaj się w cieniu.
- Nigdy nie obiecuj Klientowi tego, co nie jest możliwe do osiągnięcia.
- Zachowaj respekt dla autonomii Klienta i własnej.
- Bądź rzetelny w udzielaniu informacji zwrotnej. Twoje opinie
i komentarze mają zawsze wpierać klienta w znajdowaniu rozwiązań.
- Bądź dyskretny w sprawach dotyczących Klienta.
- Podejmuj się tylko takich zadań, do których czujesz się przygotowany.
- Pamiętaj o stałym pogłębianiu wiedzy i rozwijaniu swoich Umiejętności.
- 9. Bądź przyzwoity, działaj na rynku uczciwie, nie podważaj kompetencji innych Coachów.
- 10. W sprawach materialnych zachowaj przyzwoitość i zdrowy rozsądek. Zachowaj równowagę między tym co dajesz i tym, co bierzesz.
Kodeks Etyczny Coacha w pełnej wersji jest dostępny na stronie internetowej Izby Coachingu:
www.ic.org.pl