e – coaching
Jest to Proces Coachingu prowadzony z pomocą narządzi dostępnych w Internecie. Są to różnego rodzaju komunikatory i e-mail. Taki sposób prowadzenia sesji ma zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że taki sposób pracy z klientem będzie coraz powszechniejszy, choć z pewnością nie zastąpi tradycyjnie prowadzonych sesji. Pozostałe elementy tradycyjnego coachingu pozostają niezmienne, takie jak, struktura sesji, wykorzystywane narzędzia pytania, formularze itd.
Zalety e- coachingu:
Oszczędność czasu
Dowolna pora prowadzenie sesji
Większa anonimowość
Możliwa niższa cena
Wady e- coachingu:
Brak bliższej relacji
Bark możliwości precyzyjnej obserwacji komunikatów niewerbalnych
Brak możności przeprowadzenia sesji bez specjalistycznych narzędzi (komputer, oprogramowanie)
Brak możliwości (lub duże utrudnienia) przeprowadzenia klienta przez narzędzia wymagające ruchu