Backtraking
Jest to umiejętność polegająca na pod Umowaniu sytuacji klienta z akcentem na kluczowe punkty wypowiedzi klienta, najlepiej w pewnej chronologicznej kolejności. Ważne jest aby w czasie stosowania backtraking’u Coach wykorzystywał sposób mówienia, elementy mowy ciała i kluczowe słowa klienta. Dzięki temu Coach ma możliwość zbudowania głębszej relacji opartej na wzajemnym zaufaniu.
Warto rozróżnić backtraking od parafrazy (która jest definiowana na różne sposoby), w której wykorzystujemy własne słowa do opisu zrozumienia wypowiedzi drugiej osoby. Pojawia się wtedy zagrożenie błędnego rozumienia klienta związane z różnymi znaczeniami nadawanymi tym samym słowom przez różne osoby.
Backtraking jest ważnym narzędziem przy poznawaniu percepcji rzeczywistości klienta.
Służy także do
– Podsumowań
– Budowania relacji
– Okazywaniu że klient jest uważnie słuchany