REKOMENDOWANE PRZEZizba couchingu

Instytut Pedagogiki
Uniwersytetu Wrocławskiegopedagogika
polski english

Filtry percepcyjne

Ludzki umysł jest tak skonstruowany, że w sposób nieświadomy selekcjonuje informacje docierające ze świata zewnętrznego. W ciągu jednej sekundy dociera do umysłu około  11.000.000 bitów informacji na sekundę. Żeby jakoś poradzić sobie z nadmiarem danych umysł wykorzystuje tzw. filtry percepcyjne.

Tylko część danych przechodzi przez filtry percepcyjne, pozostałe zostają niezauważone. To co dotrze do naszego umysłu jest materiałem z którego tworzona jest tzw. mapa percepcyjna.

Po zmianie filtrów dopuszczane są zupełnie informacje i wtedy zmienia się sposób postrzegania rzeczywistości. Coach poprzez swoją pracę może dać możliwość zmiany lub przeorganizowania filtrów. Dla klienta, efekt będzie taki, że zacznie zwracać uwagę na inne rzeczy w swoim otoczeniu, co za tym idzie może zmodyfikować swoje działania na bardziej użyteczne.

Filtrami percepcyjnymi są między innymi nasze:

  • Wartości
  • Przekonania
  • Doświadczenia
  • Zawód
  • Język
  • Sposób postrzegania czasu
  • Tożsamość

Coach w czasie prowadzenia sesji identyfikuje filtry i weryfikuje je wraz z klientem pod kątem użyteczności w kontekście postawionych celów.

  • Tagi:

« Wszystkie hasła

Copyrights Rafał Nykiel Kontakt ENCYKLOPEDIA COACHINGU redakcja@encyklopediacoachingu.pl 502 43 83 94
facebook