REKOMENDOWANE PRZEZizba couchingu

Instytut Pedagogiki
Uniwersytetu Wrocławskiegopedagogika
polski english

Planowanie działań

Na praktycznie każdej sesji przychodzi czas na zaplanowanie działań. Niezależnie od modelu na którym opiera się Coach prowadząc proces klient powinien mieć możliwość na przełożenie wniosków z sesji na konkretne kroki. Planowanie działań powinno odbywać się pod koniec sesji, ponieważ dopiero wtedy klient ma możliwość na spojrzenie z innej perspektywy na swoją sytuację. Dotyczy to zarówno klasycznego modelu GROW jak i zaawansowanych strukturach Coachingu holistycznego.

Proces coachingu jest niezwykle dynamiczny i to głównie klient ustala jego przebieg (agendę), a zadaniem coach jest podążanie za nim, w związku z tym istnieje możliwość przeprowadzenia sesji bez fazy planowania działań. Mogą zaistnieć dwie główne przyczyny takiego Stanu rzeczy, pierwsza związana jest z tym, że nie ma potrzeby odnoszenia się do planowana działań, ponieważ klient już ma gotowe pomysły i jest zmotywowany do działania. Drugi związany jest z charakterem sesji, kiedy porusza tematy dotyczą głównie wglądów i nie ma potrzeby na tym etapie planowania działań.

Tym niemniej dobra praktyką szczególnie w pracy z klientami biznesowymi jest przeznaczenie jakiegoś czasu pod koniec sesji na zaplanowanie kolejnych kroków. Dobrze jest kiedy coach zadba w czasie poruszania tego wątku o określenia pierwszego, choćby najmniejszego kroku, który klient będzie mógł wykonać w dniu sesji.

Istnieje wiele narzędzi coachingowych pozwalających klientowi na zaplanowanie działań.

  • Tagi:

« Wszystkie hasła

Copyrights Rafał Nykiel Kontakt ENCYKLOPEDIA COACHINGU redakcja@encyklopediacoachingu.pl 502 43 83 94
facebook