REKOMENDOWANE PRZEZizba couchingu

Instytut Pedagogiki
Uniwersytetu Wrocławskiegopedagogika
polski english

Wybór coacha

Jest to praktyka polegająca na tym,  że klient Sponsor) zaprasza kilku Coachów (2 do 4) na osobistą rozmowę z Coachee . Nie jest to Próbna sesja a raczej rozmowa zapoznawcza po której zarówno klient jak i sam Coach podejmują decyzję o możliwości współpracy. W tej chwili zdecydowana większość procesów i projektów coachingowych odbywa się w taki właśnie sposób.

Taki sposób wyboru coacha posiada wiele zalet, choć pozornie może być pozbawiony sensu, szczególnie dla coachów, którzy sami proponują swoim klientom spotkanie jeszcze z inną osobą. W sytuacji, kiedy po rozmowie z kilkoma osobami, klient wybierze danego coacha decyduje się na osobę, która mu najbardziej odpowiada pod względem charakterologicznym. Czyli ma odpowiedni (często podobny) temperament, myśli w podobny sposób i według opinii klienta daje największe szanse na skuteczną współpracę. Jest to taka osoba przed która klient czuje, że może się otworzyć i jej/mu zaufać. Dodatkowo wybór coach przez klienta może znacząco wpłynąć na motywację do pracy nad sobą. Związane jest to z jedną z ważniejszych zasad w coachingu, czyli przejmowaniem odpowiedzialności klienta za swoje życie (wybory, decyzje itd.) W takiej sytuacji coach nie jest kimś narzuconym przez firmę (w Biznes coachingu) tylko kimś kogo sam klient dla siebie wybrał.

  • Tagi:

« Wszystkie hasła

Copyrights Rafał Nykiel Kontakt ENCYKLOPEDIA COACHINGU redakcja@encyklopediacoachingu.pl 502 43 83 94
facebook